Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

25 Mac 2012

Kembali ke Asal


Rakanku doakan agar si Anif berubah hati; Aziq abgnya pun dulu macam tu; memang peringkat awal susah nak belajar cara spm yg betul lama-lama dia menjadi pelajar contoh.Susah nak dapat peluang masuk ke sana. Rakanku pun ingat bagaimana yeop susah payah dapatkan tempat di STTJ tu; emaknya Kak Mila tak boleh ikut sangat wawasannya; asyik nak anaknya sekolah agama. Ingat budak tu mahu ke belajar bahasa arab; lagi banyak benda kena hafal. Hari tu beria-ia nak masukkan Kolej Islam Klang. Ingat dekat ke nak berulang alik nanti. Bagi Yeop kalau anak kita sebelum SPM lagi dekat lagi bagus. Lainlah dah belajar di menara gading.

Jika tak terbawa kos sekarang rasanya sempat lagi tukar kos. Janji tinggal di asrama. Lagi pun asrama STTJ jauh lebih dekat dan mudah yeop berulang alik. Dah nak habis satu semester; tinggal setahun setengah saja lagi; bayangkan yeop selalu antara org pertama sampai jemput dia setiap kali minggu bercuti.

Ikutkan hati memang yeop suka anak sentiasa dekat dengan yeop tapi isunya dapatkah dia jauhi pengaruh kawannya; Afiz masa spm memang agak teruk keputusannya lantaran pengaruh kawan dia mengaku berpunca dari kawan... Berhempas pulas yeop buat rayuan untuk masukkan dia ke politeknik tu.

Sedih amat hidup kita ni sering diuji masalah; Anif tu dah dimanjakan sangat dengan kemewahan oleh ibunya; hatta bila semua tak boleh; nak klik telefon bimbit pun tak boleh memang ini memberi kesan. tadi pun dia bisik-bisik dengan ibunya tak mahu ikut atau dengar nasihat ayahnya.

Tiada ulasan: