Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

19 Oktober 2016

Cerita Hantu Hostel UiTM Sri Iskandar

Perhatian semua pembaca blog ini. Anda sedang berada pada cerita hantu hostel yang menyeramkan. Bagi yang tinggal kat hostel tu kalau nak baca, bolehlah baca di siang hari. Jika kawasan anda sedang berada di sebelah malam, tolong simpan niat untuk membaca kisah seram ini. Takut² ada yang tak berani nak ke toilet nanti. Kisah ini adalah kisah benar yang terjadi di hostel UiTM Sri Iskandar.

Cerita Hantu Hostel UiTM Sri Iskandar Taman

Masa aku belajar kat UiTM Sri Iskandar, Perak dulu, 3 tahun aku tinggal dalam kolej.. Kolej tu sama dengan hostellah. Pelajar² UiTM taulah kut kan. Kisah seram ni jadi masa aku semester 1… Budak baru lagi lah… Tak tau lagi pasal cerita hantu hostel bak kata orang suci lagi… Aku tinggal di blok Kekwa masa tu..

Cerita hantu hostel di UiTM Sri Iskandar ini bermula pada satu malam. Aku dengan kawan² aku bosan duduk dalam bilik, Jadi kita orang cadang nak lepak kat bawah atas kerusi meja batu tu, macam tamanlah kat situ.. Tak ada bumbung pun, hanya berbumbungkan langit yang gelap dan bintang bulan je…

Jadi, kita orang pun lepaklah sama²… Ada kawan, aku mula on9 lah, kat bawah ni talian wifi senang dapat.. Dekat dengan modem.. Aku dengan kawan aku Feya ni pun dok menyembang… Sembang punya sembang, aku rasa tengkok aku ni sengal²… Aku pun dok pusing² lah tengkuk aku kasi hilang sengal… Lepas tu, aku dongak kepala tenguk langit… Masa aku dongak tu, aku terkejut ada sepasang burung dok terbang atas kepala aku… Burung tu terbang buat macam pusaran atas kepala aku… Aku tenguk betul², dalam kepala otak aku ni fikir burung je… Burung tu dua² warna putih… Bila tenung lama², tak macam burung pun… Macam kain putih melayang² atas kepala aku ni… Aku dah mula seram…

Lepas tu aku suruh kawan² aku yang lain tenguk atas juga… Dia orang semua terkejut… Aku dah mula langkah nak lari dah, tapi kawan aku dengan pantas lari dulu naik bilik… hampeh punya kawan… haha Tinggallah aku dengan si Feya ni terhegeh-hegeh nak lari dari situ… Masa nak lari tu, aku dengar hantu tu mengilai… Burung tu lah kut yang mengilai… Aku dengan Feya apa lagi, pecut dengan pantasnyalah…

Cerita Hantu Hostel UITM Sri Iskandar Dalam Toilet

Lepas tu selang beberapa hari lepas kejadian burung terbang tu, Aku dah tak rasa dan fikir apa² dah… Sampailah satu malam ni roomate aku si Qila ajak aku pergi teman dia nak sewa broadband kat bilik kakak senior ni kat aras 1. Bilik aku aras 2. Penat woo naik tangga hari².. Si Qila ni cakap dia dah bagi tau kakak tu nak sewa broadband pukul 3… Lepas tu Qila ajak aku teman kan dia ambil broadband kat bilik akak tu… Aku tak kisah sangat… Aku pun temanlah… Aku tau si Qila malas nak ajak Pieja temankan… Pieja roomate aku lagi sorang ni… Jadi aku pun temanlah dia… Malam tu aku tidur dulu sementara nak tunggu jam 3 pagi kan… Jadi aku tidurlah…

Dah pukul 3 pagi tu Qila kejutkan aku ajak teman dia pergi aras 1 bilik kakak broadband tu… Jadi, aku pun bangun, kita orang turun aras1 tu… Sampai bilik kakak broadband tu, si Qila pun ketuk bilik kakak tu.. Kakak tu buka pintu terus bagi broadband… Dah dapat broadband tu, kita orang nak naik bilik balik…

Tapi nak dijadikan cerita, aku ni tak tahan nak terkucil pulak… Masa nak keluar tak ada pula rasa nak terkucil bagai ni… Aku pun fikirlah… Kalau pergi tandas aras aku tu, jauh dari bilik pulak… Jadi, aku pun cakaplah kat Qila… "Jom teman pi tandas kat sebelah bilik akak broadband tu…" Qila pun ok je, dia pun nak terkucil rupanya… Jadi, aku dengan Qila pun masuk la tandas pagi² buta tu… Sunyi sangat.. Tak ada orang pun dalam tandas… Aku dengan Qila saja… Selesai saja urusan aku, aku pun keluar lah dari toilet, terus ke singki nak cuci tangan aku ni…

Memang aku pasti sangat, aku dengan Qila je dalam tandas masa tu... Ye lah pukul 3 pagi kan.. Siapa pula yang berjaga… Lepas tu, aku pun ke singki, basuh tangan terus aku cuci muka aku sekali… Aku pun tunduk nak cuci muka… Lepas aku curah air kat muka aku, aku nak angkat muka nak tengok cermin… Tapi aku tengok cermin, kat dalam cermin tu aku nampak seorang perempuan tengah basuh baju… Rambut panjang serabut sampai ke pinggang, berkain batik, baju lusuh… Aku terkejut sampai tergamam… Kawan aku kat dalam toilet lagi… Buat apa ntah… Aku buat rilek lagi nampak perempuan tu. Perempuan tu tengah gonyoh baju dengan tangan dia.

Yang aku pelik, kain tu tak basah, dan tak bersabun… Aku usha dari cermin tu lah… Aku tak berani nak toleh… Lepas tu Qila keluar dari toilet… Dia tengok muka aku pucat, dia terus angkat kening kat aku, konon tanya kenapalah kan… Aku suruh dia tengok kat cermin… Dia pun terkejut… Aku sempat tanya si Qila, "kita kuar tadi pukul berapa??" Qila cakap, "pukul 3 weh…"

Aku dah telan air liur dah… Aku pun beranikan diri nak toleh… Masa aku toleh tu, perempuan tu pun toleh dalam masa yang sama… Dia pandang aku dengan Qila dengan jelingan yang tak puas hati… Sambil tangan dia menggonyoh kain tu dengan kuat… Dia pandang lama… Aku dengan Qila pun kelam kabut lari keluar dari toilet tu… Berlari kita orang ke bilik aku aras 2 tu…

Sampai bilik je kita orang senyap… Tak buka cerita pun…Aku senyap Qila pun senyap… Dia pun cucuk broadband nak online… Aku pun dah tak boleh tidur… Aku pun temankan Qila… Dalam tengah dok teman Qila tu, aku dengar bunyi orang mengilai kat luar tingkap bilik aku… Sangat kuat sebab aku dengan Qila tengah online kat meja yang mengadap tingkap tu… Aku terkejut gila… Baca sajalah surah apa yang aku teringat dalam otak masa tu… Aku cakap kat Qila… "Aku tidur dulu lah… Aku dah seram giler ni…" Qila mati² tak bagi aku tidur suruh teman dia… Akhirnya Qila pun reda sajalah aku tidur, tinggallah Qila online sorang²…

Sampai saja esok pagi… Qila ajak aku hantar broadband kat bilik kakak tu… Aku pun temanlah dia.. Sampai kat bilik kakak tu, aku tanya kat kakak tu, “ Akak, kat bilik air akak tu, selalu pukul 3 pagi ada budak yang rajin cuci baju pagi² tak??” Kakak pun jawab dengan muka pelik “ ish dik ni… mana ada orang cuci baju pukul 3 pagi dik oi… hantu saja yang basuh baju pukul 3 pagi dik oi..” Dengar saja akak tu punya jawapan, aku dengan Qila berpandanganlah… Seram satu badan…

Lepas tu aku tak puas hati lagi… Aku nak pastikan, semalam tu orang ke cik pontianak… Aku pun tanya lagi “Akak, aras 1 ni, bilik² area akak ni, ada tak perempuan rambut panjang kusut² sampai ke pinggang, dan pakai kain batik malam²??” kau orang nak tau kakak tu jawab apa.. “Ish, mana ada dik… Tak ada seorang pun kat bilik kawasan sini rambut sampai pinggang… Semua rambut lurus… Tak ada kusut² pun… Ish, korang ni nampak apa dekat bilik air semalam ni??? Akak dengar pun seram… kau orang ni laa.." Aku dengan Qila pun sengih²… Tak nak la cerita kat kakak tu… Kang takut pulak dia…

Lepas hari tu, aku cari juga perempuan yang macam aku nampak tu. Memang tak wujud perempuan rambut panjang kusut² tu… Jadi, sampai sekarang aku tak pasti yang aku nampak manusia ke atau makhluk dari alam lain… wallahualam…

Cerita hantu hostel UiTM Sri Iskandar ni memang seram wei.. Tegak semua bulu² aku masa nak buat entri ni. Nasib la aku buat masa petang entri ni. Korang la yang mendapat baca malam²..hahaha Untuk makluman UiTM Sri Iskandar, Perak tu memang terletak agak jauh dari bandar dan kawasannya juga tak tau nak cakap.. Harap korang pun seram baca cerita hantu hostel UiTM Sri Iskandar ni. Sekian, terima kasih.

Tiada ulasan: