Translate

||| Tentang Aku |||

Foto saya
Jenaris, Kajang Selangor, Malaysia
¤¤ Penyair nan tidak akan berhenti memaparkan sesuatu. Berkata benar biar pahit sekali pun. Kata kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina.¤¤

Perlu Baca

masalah tanah pusaka Md Sesh masih tidak selesai Klik Label: Pusaka Mengambil hak milik orang lain tanpa mengikut panduan Islam adalah HARAM; akta tanah yang dipinda oleh manusia hanya perangkap NERAKA bagi mereka yang tamak akan harta dunia

25 Mei 2012

Belanja Murah Di China


Belanja Murah Di China
Jika ada tempat terbaik yang dapat memuaskan keinginan para pecinta belanja, tempat itu adalah China. Sebagai pusat belanja murah dan berkualiti yang telah diakui dunia, China memang menjadi pusat belanja terbaik di Dunia.

Jika Anda mengganggap bahawa produk murah buatan China tidak berkualiti dan hanya merupakan produk bajakan, maka kini Anda harus berpikir 2x. Tanpa Anda sedari, produk-produk branding yang Anda gunakan yang mungkin Anda beli dengan harga yang sangat mahal bisa jadi merupakan produk buatan China.

Dengan kemampuan produksi China yang sangat tinggi membuat banyak produsen merk terkenal yang memilih produksinya di China dan kemudian mereka hanya memberi label merk saja. Jadi bisakah Anda bedakan mana produk bermerk yang memang asli buatan Eropah dan Jepun dengan produk buatan China yang hanya diberi label merk saja? Jadi pilih mana, murah tapi tidak ada label atau mahal dengan label meskipun kualitasnya hampir sama?

Jika Anda pergi ke China, maka Anda tidak akan bingung tentang apa yang harus Anda beli untuk teman, saudara, dan koleksi Anda. Atau mungkin Anda akan bingung dengan banyaknya produk menarik yang harus Anda pilih dengan harga yang cukup murah. Berbagai  kenang-kenangan indah dan hadiah untuk teman dan kerabat, berbagai jenis barang dagangan spesial, termasuk sutera Cina, teh, barang antik, lukisan dan kaligrafi, ubat-ubatan Cina, batu giok dan mutiara, kraf tangan, antara lain, selalu tersedia untuk Anda pilih.

Berbagai barang khas terutama dijual di kota-kota :

Beijing, Shanghai, Xian, Guilin, Chengdu,Suzhou, Hangzhou, Lhasa, Guangzhou, Shenzhen dan terutama Hong Kong, kota yang terkenal di dunia sebagai ‘Surga Belanja’. Ini adalah tujuan belanja yang dikunjungi oleh kebanyakan turis untuk menghabiskan waktunya.

Kota di Cina yang berbeda memiliki produk spesial yang berbeda: Beijing dicatat untuk mutiara air tawar; Shanghai terkenal karena batu giok, Xian dikenal untuk barang antik dan karpet, sementara Guilin terkenal untuk lukisan gulir dan perhiasan. Khususnya, Suzhou dan Hangzhou yang terkenal untuk sutera dan teh. Semua akan memberikan banyak ide untuk memenuhi perjalanan belanja Anda.

2 ulasan:

E.M.0.Y berkata...

seronoknya.. rsa teringin pulak nk ke beijing. insyaallah 1 hri sy akn ke sna. =)

iDAN berkata...

Hanya murah jika kita tahu harga barangan yg kita mahu beli; dan hebat tawar menawar; sy bukan jenis macam tu...

Disyorkan jalan-jalan saja mmg menarik jika pergi musim bunga atau musim luruh; baru rasa kelainan dinegara orang. Musim sejuk kut tahan jadi air batu.

Kami sekeluarga pergi musim panas nampak biasa sahaja cuma Tembok Besar China juga Kota Larangan mmg hebat dan tak rugi kita berbelanja lebih untuk berjalan jauh melihat keunikan ini.

Buat masa ini seorang pelancong kena membayar sekitar RM2,200 naik China Airlines termasuk makan minum sekitar 6 hari empat malam. Ambil Pakej Muslim sebab sukar nak cari makanan Halal di sana.

Layanan China Airlines mmg kelas ada pakej makanan Muslim buat kita. Cuma kelas ekonomi mmg kerusinya rapat. Bertahanlah sekitar 6 jam perjalanan.